Assalamualaikum,

Terima kasih kerana sudi menyinggah di blog saya, disini sy ingin tekankn bhwa, cerita atau entry yg disediakan adalah sekadar untuk berkongsi bcoz sharing is caring dan tiada niat lgsung untuk mnyinggung mana2 pihak… maka dgn ini sy ingin memohon seribu kemaafan sekiranya ada bahasa yg terkasar, tercarut dan sbgnyer...

: selamat berjalan :

Thursday, February 3, 2011

|| selamat tinggal sahabat ||

salam sume,

setiap dari kita pasti akan kembali kepadaNya. dunia ini hanya pinjaman sementara untuk menguji kita sebagai hambaNya. itu janji yang pasti Allah tunaikan pada hambaNya. JUMAAT, 28 januari 2011, MOHD FAIZ BIN AZMAN telah kembali kesisi Tuhan, telah pegi meninggalkan kita semua. selepas mendapat berita pemergian arwah, suasana bertukar sunyi sepi, seperti tiada lagi bahagia dalam dunia ni. bersahabat dengan arwah selama 4tahun meninggalkan banyak kenangan. kenangan pahit, manis, bahagia, duka, semuanya kami harungi bersama seperti sebuah keluarga yang sentiasa saling membantu. arwah seorang yang periang, pandai berkata-kata, aktif bersukan, sentiasa memberi semangat kepada sahabat2 yang memerlukan, mempunyai sifat kepimpinan yang tinggi. tapi sayang, aku belum sempat mengenali arwah dengan lebih jauh lagi.

hari kejadian, jam 5 ptg kami bertolak menuju ke rumah arwah. dengan harapan dpt menatap wajah arwah buat kali terakhir. perjalanan terasa jauh sekali namun kita hanya merancang, Tuhan yg menentukan. xsempat kami menatap wajah arwah. rasa terkilan menyelubungi diri. tiba dirumah arwah, suasana menjadi semakin muram dan kusam. bunyi cengkerik menemani cerita ibunda arwah mengenai derita si arwah. kanser yg arwah hidapi mengambil masa cuma beberapa bulan untuk merebak keseluruh badan arwah. Allah tidak mahu arwah menanggung lg derita akibat rawatan cemo, maka nyawanya dicabut seawal usianya kini. mungkin inilah kekuatan yg keluarga arwah pegang kerana xsanggup lagi melihat kesakitan yg ditanggung oleh arwah. semoga seluruh ahli keluarga dan sahabat arwah tabah menerima kenyataan ini. Faiz sahabat kami, kami doakan semoga kau ditempatkan bersama-sama insan yg soleh. semoga kau tenang dan bahagia disana, amin.

sahabatku semua, marilah kita sedekahkan al-fatihah kepada arwah,

al-fatihah

inilah gambar terakhir arwah di facebook.


8 comments:

nadh said...

x sangka kan :|

mimi said...

yup, cpt sgt die pergi...

nana said...

innalillah. sumpah terkejut ritu.

Anonymous said...

bkn 8january la mi.. mcm slah jew..

Anonymous said...

actually 28 January 2011 la syamimi..

mimi said...

nana : yup, sgt trkejut..

hehehe...sowi2~ silap lak...28 lah...my mistake...

Nieyla Nadia said...

takziah bt keluarge serta kwn2 beliau~

mimi said...

thanx~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...