Assalamualaikum,

Terima kasih kerana sudi menyinggah di blog saya, disini sy ingin tekankn bhwa, cerita atau entry yg disediakan adalah sekadar untuk berkongsi bcoz sharing is caring dan tiada niat lgsung untuk mnyinggung mana2 pihak… maka dgn ini sy ingin memohon seribu kemaafan sekiranya ada bahasa yg terkasar, tercarut dan sbgnyer...

: selamat berjalan :

Tuesday, March 22, 2011

|| semakin kurang ||


salam sume,
pe khabar korg? sehat? hope sume sehat walafiat...amin...entry kali ni, ak nk cite psl semakin turun, pe yg semakin turun??? haaaa...~ cuba teka..hehehe~ jeng3...

korg nk tau pe yg turun?, BERAT aku lah yg makin turun...haish...ak pon xphm nape, yg ak pk myb sbb hormon wanita dewasa semakin meresap kot dlm diri aku nih...(wanita ke?)

tu la die, sume ni bermula sejak sem lepas dlm lbih kurang bulan 10 kot,ak kne demam yg teruk, selama sminggu berturut2...smpi kene tahan wad la sbb panas sgt badan aku...bila mlm je, badan aku panas giler...klu leh perah bdan aku mase tuh, mmg leh wt teh'o panas la...hahaha...

mse tuh ak igt umor aku dh xpjg, sies beb...ak pk mungkin ni la balasan atas dosa2 aku yg lepas...then mse demam, kompem la xde selera mkn, mkn ciput jer...tu mkn sbb nk mkn ubt, klu x jgn harap la nk mkn...tp ble siang demam ak xtruk sgt..tu yg plik tuh...demam mlm jer...tilam pon siap panas cm cerek...haaha(auta jer)melampau sgt la tu kn...

pastu bdn ak sket2 susut, sampai skang xbenti susut lg...mane taknyer, pas mkn je, trus melabur...hari ni je ak da melabur 3 4 kali gk ar..tgk, cmne x turun berat aku...pelik kn?? ak cume pk hormon aku jer...makteh lak ckp, usus besau aku da mengecil, sbb tu ak mkn sket je dh kenyang...klako2...ye lah, xpernh ak terpk ak leh kuwus cmni..(xde la kuwus sgt pon).

ok, honestly ak ckp berat aku dlu pernah mencapai 75kg..xtipu okey...skang nk tau bpe?? da latest ak timbang kt kedai ika dalam 3 4 minggu lepas kot, xsilap aku lar, tinggal bpe tau?? cube teka lagi...hahaha~ lek lu....berat aku tinggal 66kg! turun hampir 10 kilo okeyh...xklaka kn?? haaa...so kpd sesiapa yg nk kuwus, demam2 kn la diri yer...tp jgn smpai mkn diri...ok?

so, skang ak leh pakai baju ayune okeyh...ayune tau, bkn ika...bju azza pon ak da leh sarung...byangkn la..jeans dlu ak pkai 33 or 34, skang aku leh pkai 31...hahaha...miracle tol la...

sbnrnyer ak sgt bersyukur kerana dpt anugerah ni, xsume org dpt turunkn berat badan sebnyk nie...alhamdulillah...

harapan aku semoga aku dapat maintainkn berat aku ni or kurangkan lg smpai bila2..sbb ikut ketinggian aku, ak msih lg overweight,, so, ciayok2 mimi! wish me luck okeyh!

ups! lupa lak nk upload gmbr aku dulu dan kini...
jap eh...


tahun ble tah...mse diploma la yg pasti...

tahun 2011

korg leh tgk kn perbezaannya?
so, kputusan ditgn anda, anda yg memilih...
hahhahaa..~ (pape tah)
daaaa~
wslm.
<3>

2 comments:

a z z a said...

'siyes shit' ak xcaye dowh..betul ke ni..?cer teka..cer teka...~

mimi said...

hahaha...siyes shit kn...bodo~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...