Assalamualaikum,

Terima kasih kerana sudi menyinggah di blog saya, disini sy ingin tekankn bhwa, cerita atau entry yg disediakan adalah sekadar untuk berkongsi bcoz sharing is caring dan tiada niat lgsung untuk mnyinggung mana2 pihak… maka dgn ini sy ingin memohon seribu kemaafan sekiranya ada bahasa yg terkasar, tercarut dan sbgnyer...

: selamat berjalan :

Friday, December 2, 2011

|| maafkan aku ||


Maafkan aku kawan,, aku xsengaja...ye, mmg ak mengaku sifat tu ade dalam hati aku, tp ak xsengaja...ak xsepatutnya fikir cmtu ttg korg...ak tau korg punya hak tok memilih da memiliki pe yg korg suka...mmg setiap manusia punya hak tok dpt pe yg dorg nk, tp ak xde semua tu, dr kecik hidup ak ditentukan oleh org laen, org laen tu mmg mmpunyai hak yg lebih besar pd ak lebih dr dri ak sendri...btol, smpai skrang ak dah pon abih blaja, tp hidup ak ttp ditentukan oleh mereka...ak xmntk tok buat kputusan sendiri, ak xmntk tok lepas dr tnggungjwb aku, ak cuma mntk ruang tok ak buat kputusan sendiri, tntukan hidup ak sendiri...skarang, niat ak xde laen, ak cuma nk tlg mereka, ak cuma nk tgk mereka sng...ak nk blasa jasa mereka, ak mmg byk menyusahkan mereka, membebankan mereka,so inilah masanya tok ak balas jasa mereka, tp ak xmmpu nk lawan perasaan ak yg memberontak kawan...mende ni mcm xde kaitan kn ngn tajuk aku? tp sbnrnyer ade..mula nya disini,, ak skarang da abis blaja, smpai ke peringkat yg ak mmpu, wlupun ak rse ak nk smbung lg, tp bkn skrang, ak nk cuba hidup sbg sorg dewasa, yg punya duit sndiri, yg punya tanggunjwb...ye, btol sbnrnyer ak xbersedia lg, tp ak kne cuba, ak nk cuba...klu xcuba ak xtau kn...tp ditakdirkan selepas blaja ak trus bantu mereka tok mnyabung perniagaan yg ade potensi besar ni, selain dr nk bntu mereka, mmg ak nmpk potensi tu, sbb tu ak brani nk join, tp dlm mse yg sme mcm2 dugaan dtg kt aku, mcm2 pkra yg wt ak putus asa, tp kawan2 ak sentiasa ada tok aku, bg nasihat, bg idea...dorg xprnah abaikan tnggungjwb dorg..sbb tu ak syg dorg...dlm beberapa mnggu yg lepas ak dpt bberapa pnggilan interbiu keje, tp ak tolak, yg dh dpt pon ak tolak,, sbb pe? sbb ak xdpt restu mereka...bak kata org, restu mereka pnting tok kta dpt rezeki..so, ak memilih tok mereject semua keje tuh...dlu, ak rse ak lah org pling bahagia sbb xde pape mslh yg mmbebankn kpla, tp lps je abis blja, mslh dtg bertimpa2...smpaikan ak btol2 da putus asa...ak xsngka hidup ak akn diuji mcm ni hebat...sbb ni melibatkah masa depan diri sndri dan keluarga...slh stu faktor laen ak apply sume keje2 tu adalah sbb da give nk melayan keranah mereka yg selalu mendownkn aku...btol, tu yg ak rse...ak xprnah rse disokong, ak selalu dipersalahkan, kenapa ye? ak mmg xgne kn...tu je yg ak selalu pk...lepas tu, phmla kn, bisnes bru nk mula, kompem la poket koong memnjang, ak xkesah sume tu, sbb ak slalu dpt duit poket dr mereka, tp keinginan ak selalu terbantut...ye, mmg terbntut, tmbh plak mber2 yg nmpkkn keinginan ak brtmbh terbntut...kdang2 rse mcm2 bdk2 plak, ak nk sgt pkai hp tu, kenapa? sbb nfsu,, mmg sbb nfsu, ak berjaya dikuasai oleh nafsu hasutan syaitan, ak cemburu dgn korg,, korg keje bru 2 3 bulan da pkai hp xcanggih2, ak nk jgk,, xdinafikan mmg ak jeles, sbb ak sme mcm korg, da habis blaja, tp ak xdpt sume tuh... pe yang ak ade, cuma hp 2nd turun temurun, ak xprnah dpt hp baru yg beli sndiri atau org bg.. xpnh...siesly...sume hp yg ak pkai selama ni klu x2nd hand mst turun temurun punya...ble ak nk dpt hp sndiri? mmg nmpk mcm pkra kecik, mcm bdk2 la ak nih, ngada2...tp tu la yg ak rse...kadang2 ak pk ble nk agknye ak akn dpt hp idaman ak tuh...mngkin xkn dpt smpai bila2...bodoh kn ak sbb cmburu ngn korg?? psl hp lak tuh?? so, kt sni, ak nk mntk maaf kt korg sbb ade persaan tu kt korg...ak nyesal sgt...sbb korg cume nk kongsi ngn aku kebhgiaan korg, tp ak plak cemburu xtntu psl...maafkan aku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...